17 Mayıs 2013 Cuma

Sınava girecek arkadaşlara tavsiyeler



-Lisede orta düzey bir öğrenciyseniz, konularda küçük küçük eksiklikleriniz varsa dershaneler başlamadan önce hızlıca birkaç hafta eksiklere bakmanızı öneririm.
-Dershanenin başında o hızlı tempoya herkes kapılır bir hafta güzel çalışır ama kesinlikle bu çalışmayı abartarak aman ben böyle bir yıl giderim demeyin, kesinlikle gidemezsiniz. Giden öğrencilerinde zaten kimler olduğunu biliyorsunuz zaten.
- 2 hafta düzenli çalıştım aman bu hafta gezeyim izin vereyim demeyin. Biliyorum hiçbiriniz bunu demez, günler dışarda akıp gider. Bugün bunu yaparım yarın çalışırım yarın annemle çıkarım haftasonu çalışırım asla olmaz.
-Çalışılacak günler asla gelmez. Şimdi hiç havamda değilim demeyin zorlayın biraz bakın, adım atın ki o sizi sonra geri dönmeniz için teşvik etsin aklınızı kemirsin.
-Eksik olduğunuz konuyu atlamayın. Ben bu soru tipini çözemiyorum anlamış olsam bile hep yanlış yapıyorum demeyin. Soru örneğini çözdürün.
-Genellikle ilk başvurulan öğretmenlerdir. Ama bazen arkadaşlarınız da yardımcı olabilir. Çözemediğiniz soru tipini arkadaşınıza çözdürün onun gittiği yolu daha kolay benimsersiniz.
-İlk sınavda iyi yapmak önemli fakat ikinci sınav kesinlikle daha çok önemli. İlk sınavda düşük yapıp seneye kalacağım diye salmayın.
-Zeka gerektiren konuların derslerin her zaman daha önemli olduğunu unutmayın. Tarihe göre Matematik daha önemli. Matematikte de kendi içinde daha az net yapılan(zor) konular daha önemli. Bunu zaten kimse yapamıyor diye bırakmayın. Siz yaparsanız öne geçersiniz.
-Başkalarıyla kendinizi karşılaştırırken çok fazla abartmayın. O gerizekalı bile ne yaptı ben yapamadım demeyin çünkü o gerizekalı sizden daha gerizekalı olduğunu bildiği için düzenli ve azimli çalıştığı için sizi geçmiştir. İnsanları küçümsemeyin.
-Bu sınavın sizin geleceğinizi şekillendireceğini unutmayın. Üniversiteniz size iş bulacak istediğiniz hayat standardında yaşatacak istediğiniz arkadaşlar edinmenizi sağlayacak.
- Ben yapamıyorum bırakıyorum demeyin.
- Azla yetinmeyin her zaman daha fazlasını isteyin.
-Çözdüğünüz kaynaklar size yeterli geliyorsa zorlayın. Dershane kitabının yanında Birey B çözmek gibi. Sonra da Birey B yanında Celal Aydın Yayınları gibi.
- Soruların zorluğuna takılmayın o sayfa da 10 soru varsa hepsini çözmek zorunda değilsiniz ikisini veya üçünü çözseniz bile yeterli.
-Arkadaşlarınızla vakit geçirmeye başladığınız anda ipin ucunu yakalayamazsınız. Sosyal olun ama sorumluluklarınızı da bilin. Gezeceğiniz arkadaşınız da olsun birlikte soru çözeceğiniz dershaneye gideceğinizde.
-Çevrenize sizi tetikleyecek hırslandıracak insanları bulundurun. İnek tiplerin dışında entel sıradışı bakış açılı zeki arkadaşlarla gezin.
-Kitap okumak kesinlikle çok önemli. Hızlı okumanın dışında sorunun çözümüne hızlı gitmenizi pratik olmanızı mantığınızı kullanmanızı da sağlar.
-Size ağır gelen gereksiz gördüğünüz sınavları önemseyin. Edebiyat konusunda bu şekilde ne kadar ezber soru yazar eser çözerseniz kar.
-Edebiyatta saçma kısaltmalar tekerlemeler bağdaştırmalar yaparak ezberleyebilirsiniz.
-Kişinin kapasitesi nedir bilemem fakat zorlandığınız alana yürürseniz başardığınızı görünce motive olursunuz.
-Sınava çalışırken gelecekte istediğiniz hayatı unutmayın fakat hayallere de dalıp gitmeyin.
-Çıtayı yüksek tutun. Şurası olsa da olur derseniz orası olmadığında kendinizi çok aptal hissedersiniz.
-Kendinizi ödüllendirin. Dikkatinizi dağıtan veya daha tatlı gelen şeyleri hep sonucu aldığında ödül olarak koyun. Mesela o telefonu yarım saat bırakıp kendinize bir soru sayısı belirleyin ve ben bunları şu sürede bitirirsem 10 dk internette dolaşıcam deyin.
-Çok çalıştınız artık çalışmaktan başınız ağrıyor. Baş ağrınızı uyuyarak dışarı çıkarak geçirebilirsiniz. Çok zorlandığınız anda bırakın yoksa bu ilerde sizin soğumanıza neden olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder